StoryEditor
Auto motoAUTO ČONDIĆ

Ovlašteni trgovac i serviser Toyote za Dalmaciju predstavlja dio game gdje do izražaja dolaze poznate karakteristike ovog japanskog brenda

23. veljače 2021. - 06:30
Duje Klarić/Cropix

Toyota kao najveći svjetski proizvođač automobila ima vrlo zanimljivu i obimnu ponudu modela, od malih gradskih automobila, crossovera, limuzina srednje i više klase, SUV-ova do snažnih i moćnih terenaca. U splitskoj tvrtki „Auto Čondić“, koja je ovlašteni trgovac i serviser Toyote za Dalmaciju željeli su predstaviti dio game izabravši pet modela gdje do izražaja dolaze poznate kvalitete ovog japanskog brenda: kvaliteta, pouzdanost, izdržljivost i dugotrajnost upakirana u najnovije tehnologije. U odabrano društvo ušao je jedan crosover atraktivnog i ekstravagantnog izgleda C-HR, dva SUV-a RAV4 i Highlander, te dva klasična terenca –Land Cruiser i Hilux.

Toyotin C-HR jedan je od najprodavanijih crossovera na svijetu, a ističe se karakterističnim dizajnom eksterijera pri čemu ni unutrašnjost nimalo ne zaostaje za suvremenim vanjskim izgledom. Modularna struktura japanskog crossovera kombinira snažan donji dio vozila s povećanom odignutošću od tla s kabinom koja ima coupeovski profil. Stil nalik coupeu dodatno je naglašen kvakama na stražnjim vratima koje su skrivene i integrirane u stražnji stup vozila. Osim toga, padajuća linija krova završava malim spojlerom koji dodatno ističe dinamičnost vozila.

S obzirom da je Toyota pionir u proizvodnji hibridnih pogonskih sklopova normalno je da se C-HR nudi s dva hibridna motora. Riječ je o 1,8-litrenom benzincu koji u sprezi s elektromotorom raspolaže izlaznom snagom od 122 KS. Međutim, uz njega u ponudi je i snažniji 2,0-litreni hibrid čija kombinacija atmosferskog benzinca i elektromotora pruža ukupno 184 konjske snage, a odnedavno je u ponudi i posebna GR Sport verzija gdje do izražaja dolaze još bolje vozne karakteristike. Početna cijena modela C-HR sa slabijim hibridom je 186.100 kuna zbog subvencije koju daje Toyota u Hrvatskoj, dok snažniji model uz isti model plaćanja u startu košta 222.200 kuna.

Dva Toyotina SUV-a su RAV4 i novi model Highlander koji se poznat u Americi, a po prvi put se pojavljuje na europskom tržištu. RAV4 je samo prošle godine prodan u milijun primjeraka i drugi je najprodavaniji model iza Toyote Corolle u svijetu. Ujedno je i najprodavaniji SUV na svijetu. Kod Toyotinog popularnog SUV-a hibridni pogon je u prvom planu. Radi se o kombinaciji 2,5-litrenog atmosferskog benzinca i elektromotora s prednjim pogonom ukupne izlazne snage 218 KS, odnosno 222 KS kada je u pitanju pogon na sve kotače.

Kod verzije s pogonom na sve kotače RAV4 je opremljen s dva elektromotora od kojih je slabiji smješten na stražnjoj osovini, te se uključuje prema potrebi na skliskim, blatnjavim i snježnim podlogama kada trakcija nije najbolja. O ovom modelu ne treba trošiti puno riječi uz napomenu kako osnovni hibridni model s pogonom na prednje kotače košta 273.600 kuna, dok opcija s pogonom 4x4 starta od 299.600 kuna.

Highlander je najveći Toyotin SUV koji s dužinom od 4,95 metara pripada E segmentu srednje velikih SUV-ova. Svoju slavu stekao je u SAD-u, a sada je stigao na europsko tržište s hibridnim pogonski sustavom i pogonom na sve kotače. Pokreće ga 2,5-litreni benzinac u sprezi s elektromotorom tako da mu je ukupna izlazna snaga 244 KS. Radi se o tipičnom amerikaniziranom SUV-u ogromnih dimenzija čija cijena starta od 418.000 kuna, dok model izložen u salonu tvrtke „Auto Čondić“ košta nekih 520.000 kuna.

Uživajući pogodnosti Toyotine platforme GA-K, prema japanskom proizvođaču, Highlander „objedinjuje sve odlike Toyotinih SUV-ova kao što su udobnost, vozna svojstva i sigurnost, s malom emisijom i malom potrošnjom hibridnog pogonskog sklopa te inteligentni pogon na sve kotače (All-Wheel Drive), obilje prostora i sposobnost vuče prikolice težine do dvije tone.“

Land Cruiser, vrhunski Toyotin terenac bez imalo sumnje zaslužuje epitet kralja bespuća i divljine, uz napomenu da je najprodavaniji, ali i najdugovječniji terenac na svijetu. S obzirom na terenske predispozicije nekako je normalno da ga pokreće dizelski agregat i to novi 2,8-litreni motor snage 204 KS koji je jedini u ponudi. Jupci mogu birati između modela s trojim i petorim vratima, te četiri paketa opreme o čemu ovise i cijene. Početna cijena kraćeg modela s troja vrata iznosi 444.800 kuna, dok duži model s pet vrata u startu košta 468.500 kuna.

Dostupan je u više od 190 zemalja svijeta, najviše od svih postojećih Toyotinih modela, Land Cruiser je zbog svojih terenskih sposobnosti bez premca osigurao reputaciju jednog od najčvršćih i najpouzdanijih terenskih vozila s pogonom 4x4. Niti jedan drugi SUV ne može ponuditi jedinstvenu kombinaciju terenskih sposobnosti i cestovne dinamike kakvu nudi osvježeni Land Cruiser. Sada ga, više nego ikada, njegov snažni izgled na cesti, poboljšane performanse i viša razina tehnologije u vozilu čine premium vozilom u segmentu s pogonom 4x4 uz savršen spoj sposobnosti vožnje bilo kuda, udobnosti i profinjenosti.

I za kraj Toyotin pick-up Hilux, omiljeno vozilo Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS), koji je najprodavaniji model ovog brenda odmah iza Corolle sa 18 milijuna primjeraka. Naravno, rekorder je Corolla sa čak 45 milijuna prodanih primjeraka. Hilux je zasigurno najpoznatiji i najdugovječniji pick-up uopće, a prva generacija ovog neuništivog kamioneta pojavila se još daleke 1968. godine.

Nezaustavljivi Hilux stalno i iznova dokazuje svoju nepobjedivost osvajanjem Sjevernog pola, vulkana na Islandu, Antarktika te pobjedom na Reliju Dakar 2019. godine. Trenutno je aktualna osma generacija ovog pick-upa koja je doživjela još jedan upečatljivi redizajn kombinirajući novi dizajn, uključivanje snažnog 2,8-litrenog turbodizelskog motora sa 204 KS i poboljšanje cestovnih i terenskih sposobnosti uz veću udobnost, unaprijeđenu opremu kao i proširenu paletu radi povećanja potražnje vozila široke primjene u Europi.

Hiluxova nosivost od jedne tone i mogućnost vuče prikolice do 3,5 tone sada su prošireni na sve karoserijske izvedbe s pogonom na četiri kotača. Osim različitih karoserijskih verzija u ponudi su dva dizelska agregata od 150 i 204 KS. Početna cijena slabijeg dizelaša je 208.200 kuna, dok snažnija verzija od 204 KS u kombinaciji s duplom kabinom starta od 331.000 kuna.

SADRŽAJ OMOGUĆIO „AUTO ČONDIĆ“

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2021 15:06