
U ponedjeljak 14. ožujka 2022. u 19 sati otvara se samostalna izložba pod nazivom "Metamorfoze" splitske akademske umjetnice Tee Morić Šitum u Muzeju grada Splita. Publika će moći razgledati slike različitih dimenzija izvedenih u tehnici akrila na platnu nastale u posljednjih nekoliko mjeseci, a koje će po prvi put biti predstavljene javnosti upravo na ovoj izložbi.
Jedinstvenim likovnim govorom Tea Morić Šitum izražava sve ono što je neizrecivo riječju. Svijet linija, ploha i boja gradi likovnu priču – priču koja materijalizira osjećaje, izazove i traganja umjetnice. Forma koja je inicijalno krenula iz motiva vaze s cvijećem razložila se u osnovne oblike koji su se oslobodili kompaktnosti i objedinjenosti uvjetovane figurativnim izrazom.
Slobodnim kretanjem oblika ostvarena je otvorenost i promjena suodnosa ne samo ploha već i boja – njihove dinamike i kontrasta. Pojedine kompozicije djeluju krajnje smirujuće, tiho i kontemplativno, no ne i statično i zamrznuto. Riječ je o energiji utjelovljenoj i izraženoj kroz boju, sklad oblika i uravnoteženost kompozicije.
Tea Morić Šitum odlučila se za hrabar potez ulaska u posve nepoznato. Učenje i istraživanje dovelo ju je do realizacije novog ciklusa radova kroz koji je spoznala vlastite mogućnosti, ali i nove mogućnosti slike. Cilj umjetničinog stvaralačkog putovanja je od samog početka bio povratak izvoru tj. povratak samoj sebi. Misli su duši dale boju, a razgovor duše sa samom sobom ostvaren je slijeđenjem intuicije kao najvišeg oblika spoznaje. Tako je traženje reda i sklada unutar kompozicije postalo traženje smisla unutar našeg bića, a do njegovog otkrivenja možemo doći isključivo nadilazeći nametnute okvire i ponirući duboko u svoju bît.
O novom ciklusu Tee Morić Šitum piše povjesničarka umjetnosti i muzeologinja Sonja Švec Španjol:
„Tea Morić Šitum u novom ciklusu slika napušta očekivane i unaprijed zadane uzuse likovnog izražavanja te započinje svojstveno likovno istraživanje koje ujedno postaje i područje njezinog duhovnog traganja. Paralelizam istraživačkog procesa stvara jedinstvenu dinamiku izraženu na površini platna primarno govorom crte, plohe i boje. Motiv mrtve prirode, preciznije cvijeća, predstavlja tek polazište za gradnju likovne priče koja vrlo brzo nadilazi pojam polazišnog motiva i započinje vlastiti život. Motiv cvijeća na putu od figuracije ka sadržajnoj biti razlaže se i postepeno transformira u posve apstraktnu misao. Naime, harmonija boja i oblika definirana je unutarnjim ritmom kompozicije koji ne nameće, ne definira, ne utvrđuje i ne zatvara već naznačuje, potiče i otvara um za spoznaju.“
Iz predgovora Sonja Švec Španjol, mag.hist.art.
Više OVDJE.