
Završeno je 68. Splitsko ljeto.
Festival duge tradicije, koji organizira Hrvatsko narodno kazalište Split, trajao je od 12. srpnja (kada je počeo festivalski pretprogram) i za 34 ovogodišnja festivalska dana publici ponudio 47 izvedbi, od čega četiri operna naslova, osam dramskih predstava, pet plesnih predstava, 16 koncerata, dvije likovne izložbe, predstavljanja knjiga i jednu glumačku radionicu.
Premijerno su izvedene opera Giuseppea Verdija "Simon Boccanegra" na Peristilu, dramska predstava "LizistRATa" po motivima Aristofana, Homera, Predraga Lucića i Mate Matišića, balet "Veliki Gatsby" te multimedijalni glazbeno-scenski performans "The Stranger Within". Predstave su se odvijale na ukupno 15 otvorenih i ambijentalnih pozornica, mahom u Splitu, ali i u Vrlici, Postirima, Tučepima, Gatima te u Šibeniku. Na programima održanim u Splitu postotak popunjenosti gledališta bio je 82 posto.
Podsjetimo, festivalske nagrade "Judita", koje dodjeljuje Slobodna Dalmacija, a predstavljene su statuom biblijske heroine koju je davno za ovu prigodu izradio Vasko Lipovac, osvojili su glumica Petra Kovačić Botić i tenor Max Jota.
Petra Kovačić Botić nagrađena je za naslovnu ulogu u predstavi "LizistRATa", u režiji Paola Magellija.
– Zahvalna sam na prilici da igram takvu ulogu, i to u nadahnutoj režiji istinski velikog redatelja. Ova nagrada je ujedno i priznanje svima uključenima u stvaranje predstave "LizistRATa". Zajedništvo i međusobna podrška glumačkoga kolektiva i autorskog tima ne samo da su snažno pridonijeli ovoj nagradi, nego su iznjedrili vrlo važnu predstavu u cjelini – kazala je Petra Kovačić Botić, članica splitskog dramskog ansambla.
Tenor Max Jota nagrađen je za ulogu Adorna u Verdijevoj operi "Simon Boccanegra", koja je održana na Peristilu pod ravnanjem mo. Ive Lipanovića i u režiji Krešimira Dolenčića.
– S velikim sam zadovoljstvom i ponosom primio vijest o nagradi "Judita" koja mi je dodijeljena. Prije svega želio bih zahvaliti ocjenjivačkom sudu. Nagrada je pripala meni, ali bez tima HNK-a Split, mojih kolega i svih uključenih u ovu produkciju ne bi bila moguća – kazao je brazilski tenor Max Jota, stalni gost Opere splitske nacionalne kazališne kuće, posebno zahvalivši i dirigentu.
Kako je žiri za ovu nagradu istaknuo, tumačeći ulogu Gabrielea Adorna u Verdijevu "Simonu Boccanegri" iskazao se kao tenor lijepo oblikovanog glasa u svim registrima, doživljene interpretacije i izražajne dikcije.
Inače, na ovogodišnjem Splitskom ljetu ansambli Opere, Drame i Baleta iznjedrili su po jednu premijeru. Dvije su, dramska i baletna, u ovom iznimno vrućem i sušnom ljetu održane pod prijetnjom kiše, a pozornice i sjedalice valjalo je brisati neposredno prije, pa čak i za vrijeme izvedbe.
Međutim, takvi rizici uobičajeni su kod ljetnih festivala, a hoće li ove predstave biti "sačuvane" za iduće Splitsko ljeto ili će se moći pogledati u sezoni, još se ne zna.
Obnovljena "Turandot" u Meštrovićevoj galeriji pokazala je kako se kvalitetna izvedba ne smije prepustiti zaboravu.
Balet "Veliki Gatsby" u koreografiji Lea Mujića bilo bi zanimljivo vidjeti i u zgradi kazališta, kao i operu "Simon Boccanegra", koja se dobro uklopila u prostor Peristila, ali zbog diskretne scenografije ni njezin prijenos ne bi trebao biti problem.
"LizistRATa" u Kašteletu uopće nije koristila dodatnu scenografiju, nego je odlično iskoristila zadani prostor; tehnički bi je bilo lako prenijeti u zgradu, ali izgubila bi ambijentalne pogodnosti koje nudi arhitektura s dorskim stupovima, okružena borovima, nad morem.
Promjena u upravi splitske nacionalne kazališne kuće najesen svakako će biti, pa će trebati pričekati nove odluke. Do sada su se u pravilu balet i opera prenosili u sezonu.