StoryEditorOCM
DubrovnikPROŠLO JE PET GODINA

Lučki kapetan Mato Kekez prisjetio se tragedije u Koločepskom kanalu:‘ Svo vrijeme sam mislio kad će finuti taj let i kad ćemo iz Zagreba sletjeti u Čilipe‘

Piše Ahmet Kalajdžić
25. travnja 2022. - 15:51

-Istragu je vodila Komisija za nesreće, a dubrovačka Lučka kapetanija je bila sudionik i dostavljala dokaze DORH-u i Agenciji za istraživanje nesreća, dok je upravnu istragu vodilo nadležno Ministarstvo pomorstva. Danas, pet godina nakon havarije, prvo čega se sjetim jest ulazak u avion! Naime, bio sam u Zagrebu na službenom putu i ulazeći u avion doznao sam da se nešto dogodilo, ali se sa sigurnošću nije znalo koliko je osoba stradalo. Po tonu djelatnika sam doznao da zaista nešto nije u redu, da je upućen "may daj" (SOS) poziv te sam dao prve upute i ugasio mobitel. Naravno, u tih par minuta razgovora sam trebao tek potvrditi što će se raditi, jer djelatnici Kapetanije znaju svoje obveze i postupanja. Svo vrijeme sam mislio kad će "finuti" taj let, a prve detalje sam doznao tek po slijetanju u Čilipe te sam se potom s dežurnim i peljarom Matom Krilom uputio na mjesto nesreće.

Na petu obljetnicu tragedije u Koločepskom kanalu, prisjetivši se tragedije, rekao nam je to dubrovački lučki kapetan Mato Kekez. Prisjetio se sudara broda 'Danče' koji je plovio ka Mljetu zbog žurnog medicinskog prijevoza i gumenjaka od 6,50 metara, koji je iz šipanske uvale Pakljena plovio ka Brsečinama. Brod Danče je plovio sredinom Koločepskog kanala, a negdje ispred uvale Vrbova došlo do udara u gumenu brodicu koja zbog valova nije bila uočljiva na radaru broda Kapetanije. Gumenjakom je upravljao Alen Perišić, a uz njega su bili majka i sin Jele i Daniel Kobaš iz Velike Gorice, Pelješčanin Berislav Bandur, Dubrovkinja Marina Vuletić, Šibenčanin Tomislav Belak, strani državljanin s boravkom u Mokošici Bojan Stoiljković te Neretvani Viktor Markota i Velimir Šetka. Gumenjak je puknuo i svih devet osoba na njemu završilo je u moru. Spašeni su samo Markota i Šetka, a Belak i Stoiljković se još vode kao nestale osobe.

-Brzo smo uspostavili traganje, povukli iz plovidbe za potrebe traganja brod Jadrolinije, bilo je oko 40 plovila angažirano. Nakon ovoga je Ministarstvo posebno naglasilo kojih se, već ranije donesenih, pravila i postupanja treba posebno precizno pridržavati u pomorskom prometu. Na kraju, što reći? Bilo, ne ponovilo se! Moji djelatnici, izravni sudionici potrage nakon nesreće, pošli su ća i našli druga radna mjesta izvan sustava. Ne znam jesu li iz sustava pošli za boljim ili zbog stresa usljed tragedije, ali nama je svakako lakše nego obiteljima koje su izgubile svoje najdraže. Njima je najteže.

Podsjetimo kako će se danas poslijepodne, oko 18 sati na Velikom mulu u Gružu okupiti članovi obitelji i prijatelji žrtava jedne od najvećih pomorskih tragedija u dubrovačkom akvatoriju. Iz udruge "3D+UPIOU" koja organizira komemoraciju pozivaju sve sugrađane da ponesu cvijeće i svijeće: cvijet i vijenac će spustiti u more kao znak sjećanja, a svijeće zapaliti u znak sjećanja one koji višpe nisdu među nama.

23. travanj 2024 01:24