StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoPOTROŠAČI, EDUCIRAJTE SE

Svjetski je dan potrošača. Ove godine u fokusu je zaštita prava potrošača na energetskom tržištu. Evo koliko upita potrošača dnevno stigne u Ministarstvo gospodarstva

Piše dv
15. ožujka 2023. - 09:40

Koliko su potrošači u Hrvatskoj upoznati sa svojim pravima?

Svjetski je dan prava potrošača, koji se svake godine obilježava 15. ožujka. Idealna je to prilika da razmislimo koliko smo dobro upoznati s našim pravima i kakva je razina prava potrošača u Hrvatskoj.

- Zaštita potrošača u RH je na zadovoljavajućoj razini i pravovremeno prenosimo sve EU direktive u naše nacionalno zakonodavstvo. Na razini EU-a zaštita potrošača je na vrlo visokom mjestu prioriteta. Imamo uređeni zakonodavni okvir u RH, s druge strane imamo sve alate kako pristupiti potrošačima i kako ih u direktnoj komunikaciji informirati o njihovim pravima. Treće, imamo uređeni institucionalni okvir za nadzor onih koji krše potrošačka prava, rekla je u emisiji HRT-a  "Dobro jutro, Hrvatska" Branka Augustinović, načelnica Sektora za zaštitu potrošača iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

 

Augustinović veseli što građani primijećuju da su se određena potrošačka prava poboljšala, ali ističe kako uvijek postoji mjesta za napredak.

- Pozvala bih sve, kad god imaju problem, da kontaktiraju naše stručne službe u Ministarstvu gospodarstva gdje svakodnevno odgovaramo na upite potrošača ili udruge za zaštitu potrošača, rekla je Augustinović.

Istaknula je kako su prema zadnjim istraživanjima na razini EU-a naši potrošači jako dobro upoznati sa svojim pravima jer većina njih je pokušala ostvariti neko svoje pravo kada je naišla na kršenje.

- Kontinuirano radimo na edukaciji potrošača. Prošle godine smo primjerice održali nekoliko radionica diljem Hrvatske vezano uz online kupovinu, rekla je Augustinović.

Samo u prošloj godini, rekla je Augustinović, dobili su više od 3000 poziva potrošača te više od 6000 upita i odgovora na potrošačka pitanja.

Dnevno u Ministarstvu gospodarstva prime oko 30-ak poziva potrošača i 20-ak mailova. Potrošači se mogu triput tjedno obratiti Ministarstvu gospodarstva vezano za svoja prava, u razdoblju od 10 do 14 sati. Sve informacije kako poslati upit i više informacija o pravima potrošača mogu dobiti na službenoj stranici szp.hr.

Povodom obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom organizira konferenciju „Osnaživanje potrošača u energetskoj tranziciji".

U jeku energetske krize koja neminovno pogađa sve dionike društva, cilj ovogodišnje konferencije je podići svijest potrošača o važnosti energetske tranzicije te unaprijediti zaštitu prava potrošača na energetskom tržištu.

Događanje će se održati u hibridnom formatu, odnosno uživo i putem videostreama i obuhvaćat će dva tematska panela - Uloga potrošača u energetskoj tranziciji te Pritužbe potrošača korisnika energetskih usluga.

Događanje će biti moguće pratiti i online putem poveznice https://youtube.com/live/omh1TdZqZ5A?feature=share.

 

 

 

 

19. travanj 2024 18:08