Izvještaji o turističkim trendovima za 2025. godinu dvaju velikih platformi Expedije i Booking.coma, a koje i u Dalmaciju dovode najviše gostiju, pokazuju veliku prekretnicu u trendovima putovanja - turisti više ne žele putovati na poznate i skupe globalne destinacije, već će birati mirnija manje poznata mjesta, bez gužve.
Prema Expedijinom ‘Unpack ’25‘, izvješću o trendovima putovanja koje je anketiralo 25.000 ispitanika iz 19 zemalja, oko 63% putnika reklo je da će na svom sljedećem putovanju vjerojatno posjetiti ne toliko turistički poznatu destinaciju. Trendovi putovanja za 2025. koji uključuju manje poznate destinacije su i tzv. JOMO putovanja (Joy of Missing Out/Radost propuštanja) a i putovanja jednim klikom, kada turisti žele organizirati sljedeće putovanje jednim klikom od Instagrama do rezervacije.
‘Mnoga odredišta postaju prilično pretrpana, putnici žele nešto drugačije. Žele se odseliti i pronaći ekvivalentna odredišta koja nije otkrilo toliko ljudi, a koja su obično jeftinija i opuštajuća, tvrde njihovi stručnjaci.
I izvješće o trendovima za 2025. Booking.coma također predviđa da putnici dijele želju za istraživanjem manje posjećenih mjesta, za autentičnim iskustvima izvan utabanih staza. Izvješće predviđa kako će održivost biti još veći prioritet, odabir putovanja potaknut će mješavina wellnessa i avanture, planirat će više izleta noćnih aktivnosti u prirodi, obiteljske vrijednosti će imati veći značaj i putovanja i iskustva morat će voditi računa o raznolikosti.
Otprilike 67% odraslih putnika izjavilo je da želi posjetiti odredišta s manje gužve, prema istraživanju Booking.com-a.
Primjećuju povećan interes za iznajmljivanje kuća za odmor u blizini plaža, jezera i u planinama. Turisti žele pogodnosti daleko od gužve, gdje se ide s obitelji i prijateljima, planiraju provesti dovoljno vremena u kući, traže bazene i vrtove ‘trijemova s pogledom‘.
Kako ovi trendovi uzimaju maha, u 2025. putnici se više ne zadovoljavaju tradicionalnim iskustvima već umjesto toga, traže putovanja koja prkose konvencijama i koja su u skladu s njihovim osobnim vrijednostima - bilo da se radi o održivosti, wellnessu ili kulturnom uživljavanju.
‘Postojat će povećana želja za autentičnim iskustvima izvan utabanih staza‘, navodi se u Booking.com-ovu izvješću ‘Putničko predviđanje za 2025.‘
Uz rastuću društvenu svijest o muškom mentalnom zdravlju, u 2025. gotovo polovica (47%) putnika potaknula bi muškarce u svom životu da odu na putovanje samo za muškarce, pri čemu se taj broj penje na 65% za generaciju Z i 58% za milenijalce.Trend trošenja dječjeg nasljedstva (SKI) nastavit će se 2025., jer bi gotovo polovica putnika (46%) radije potrošila svoj novac na putovanje života radije nego da ostavi nasljedstvo. Ipak, višegeneracijska putovanja porast će i u 2025. godini,
Stariji će pri tome biti zainteresirani za avanturistička putovanja, a traži se i inkluzivniji pristup turistima s poteškoćama i korištenje tehnologije poput alata pokretanih umjetnom inteligencijom, 66% neurodivergentnih putnika zainteresirano je za pomoć umjetne inteligencije, 68% traži senzorne sobe, a 74% traži više opcija za suzbijanje buke u zračnim lukama i hotelima.
Što se tiče šopinga održivost i pažljivo planiranje proračuna ključni su fokusi za 2025., a jedan trend koji to odražava je ‘vintage voyaging‘ - putovanja koja tretiraju iskustvo putovanja kao suvenir samo po sebi, s turistima koji žele uživati u dubljim kulturnim vezama s odredištima koja posjećuju birajući kupnju lokalnog.
U 2025. godini putnici će aktivno tražiti odredišta s najboljim zračnim lukama. Zračne luke koje nude daleko više od sigurnosnih provjera i duty-free trgovina omogućit će transformaciju vremena između prijave za let i ukrcaja u zrakoplov, dodajući stvarnu vrijednost ukupnom iskustvu putovanja od samog početka.
Zapravo, više od trećine (34%) putnika zainteresirano je za posjet odredištu na temelju njegove zračne luke, a Generacija Z i milenijci pokreću trend.
Istraživanje Travel Predictions 2025 koje je naručio Booking.com provedeno je na uzorku odraslih osoba koje planiraju putovati poslovno ili u slobodno vrijeme u sljedećih 12-24 mjeseca. Anketirano je ukupno 27.713 ispitanika u 33 zemlje.