StoryEditorOCM
Dalmacijabez pompe

Otvoren tunel sveti Ilija; Norvežanka Elina: Idemo na izlet u Mostar i uštedjet ćemo 40 minuta puta; HDZ prosvjeduje

Piše PSD.
8. srpnja 2013. - 18:31
Bez pompe, visokih dužnosnika i presijecanja vrpce u 14,40 pušten je promet tunelom Sv. Ilija-Biokovo, dugim 4,27 kilometara, koji se započeo graditi 2008.g. Prvo vozilo koje je prošlo s morske strane bio je audi s trajlerom i gliserom, osječkih registracijskih pločica OS 420HG za čijim je volanom sjedio osječki poduzetnik Emanuel Major. 

- Imao sam informaciju da se tunel otvara i sačekao sam s obitelji, jer kratim put u povratku s ljetovanja – komentirao je.

I Imoćanka iz Zmijavaca Marija Todorić čekala je u koloni automobila otvaranje tunela, a informaciju je imala „s terena“.
- Čekam da prođem kući, a već sam prolazila tako da znam da se danas otvara – rekla je.

- Od naših stanodavaca doznali smo za tunel. Idemo na izlet u Mostar i uštedjet ćemo 40 minuta puta – strpljivo će Norvežanka Elina koja s obitelji ljetuje u Brelima.

Izgradnja tunela donijet će neke nove turističke tokove. Zabiokovski prostor dobio je šansu gospodarskog razvoja, prvenstveno turističkog, jer je sada svega 8 minuta udaljen od mora.

Branko Drlje iz Promajne, a rodom Zabiokovac , na sjevernu stranu Sv. Ilije ponio je i novinski tekst kako je načelnik Baške Vode Joško Roščić, veliki protivnik tunela, promijenio mišljenje nakon što mu je Ivo Sanader građenje biokovskog tunela svrstao u prioritetne objekte.

- Izjavu ćemo sutra povećati i nositi na transparentu prilikom prosvjeda zbog naplate tunelarine- objašnjavao je prisutnima dok se čekalo odobrenje za vožnju kroz tunel. 

Na sjevernoj strani u Rastovcu bila je veća gužva, jer su tamo postavljene i ujedno puštane u funkciju naplatne kućice s automatskom naplatom putem kartice i ENC-a uz asistenciju djelatnika HAC-a. 

Vrhuška hrvatskih autocesta predsjednik uprave HAC-a Davor Mihovilović, direktor građenja Josip Draženović, glavni inženjer Anto Filipović, direktor naplate cestarine Ivan Jagatić, i ostali im kolege također su promatrali prve kolone vozila kroz tunel sa zabiokovske strane.

Probijanjem cijevi kroz Biokovo između Basta na južnoj strani i Rastovca na sjevernoj, započelo je u ožujku 2008.g., a tunel je probijen u siječnju 2010.g. Zbog problema u građevinarstvu radovi su prekoračili planirane rokove završetka. Sada kada je napokon stavljen u funkciju ushićenje Zabiokovlja remeti odluka Vlade o naplati tunelarine. Pridružuju im se i primorci na prosvedu u 18 sati u utorak.

Ana Dragičević
Ivo Ravlić / Cropix

HDZ prosvjeduje zbog otvaranja tunela Sv. Ilije bez znanja župana Ževrnje

Predsjedništvo HDZ-a Splitsko-dalmatinske županije oštro je osudilo odluku Vlade i resornog ministra Siniše Hajdaš Dončića da na današnje puštanje u promet tunela Sv. Ilije nisu pozvali splitsko-dalmatinskog župana Zlatka Žvevrnju te predstavnike gradova, općina i građana s područja te županije koja je i pokretač projekta.

"Pitamo se, zašto se boje naroda i zašto jedan takav važan projekt za našu županiju otvaraju potajice i kriomice? Puštanjem u promet tunela bez znanja župana Zlatka Ževrnje pokazali su neuljuđenost, neciviliziranost i strah od naroda", navodi splitsko-dalmatinski HDZ u večerašnjem priopćenju.

Ističu značaj gospodarskog razvoja tog dijela županije koji ovim tunelom povezuje Makarsko primorje i Imotsku krajinu.

"U ovom trenutku krize i recesije, kada bi sve trebali podrediti razvoju gospodarstva, turizma, eko turizma i stvarati bolju poduzetničku klimu u Imotskoj krajini i Makarskom primorju, Predsjedništvo ŽO HDZ-a razočarano je odlukom Vlade i ponašanjem resornog ministra, odnosom prema lokalnom stanovništvu. Jedini razlog za tako uskogrudno ponašanje nalazimo u činjenici što je to područje, s obje strane tunela Sv. Ilije, dugogodišnja utvrda HDZ-a", poručuju u priopćenju.

Županijski HDZ ističe kako podupire puštanje u promet tog tunela, ali se oštro protivi naplati tunelarine, "a ovaj način na koji je pušten dovoljno govori o odnosu ove Vlade prema stanovnicima Imotske krajine i Makarskog primorja".

Koordinacija gradonačelnika i načelnika općina Imotske krajine i Makarskog područja za sutra u 18 sati zakazala je prosvjed ispred tunela Sv. Ilije na kojem će se javno usprotiviti naplati tunelarine.

Hrvatske autoceste proteklog su tjedna izvijestile lokalne vlasti da će se za vozilo u jednom smjeru naplaćivati cestarina kroz tunel Sv. Ilije od 20 kuna, a za kamione 66 kuna.

(H)
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. studeni 2024 02:24