
Autoklub Makarska koji djeluje još od 1959. godine i koji u svom sastavu ima najstariju autoškolu na području cijele Makarske rivijere, i koji je lani ponovno registrirao sportsku sekciju i djelatnost, ove godine se nakon više od 35 godina pauze, aktivno uključio u natjecanja prvenstva Hrvatske.
Autoklub je sedamdesetih godina prošlog stoljeća do sredine osamdesetih bio uspješan u organizaciji brdskih autoutrka i relija Biokovo kao i natjecanja u spretnosti vožnji za automobiliste i motocikliste.
U sportskoj sekciji Autokluba registrirano je šest licenciranih vozača auto i karting disciplina te 10 licenciranih sudaca klupskog ranga, dok sama sportska sekcija ima 35 članova, i to iz Makarske, Splita i Omiša.
Od siječnja ove godine, kada je klub uključen u natjecanja, održane su tri brdske autoutrke za prvenstvo Hrvatske, i to u Skradinu, Splitu i Buzetu, šest utrka u disciplini krug te po dvije utrke na Grobniku, u Slovačkoj i Mađarskoj.
Protiv kiše
Kako nam kaže Tonći Bilić, predsjednik makarskog Autokluba, klub ima i svoje dvije velike zvijezde. Riječ je o Splićaninu Frani Jukiću, dvostrukom državnom prvaku Hrvatske na brdskim utrkama u klasi P-2 i dvostrukom državnom prvaku na kružnim utrkama, te Karlu Utrobičiću sa Slimena, najmlađem prvaku Hrvatske do sada u automobilizmu i prvaku Hrvatske na brdskim utrkama u klasi E1-14.
Bilić navodi i da je 17-godišnji Karlo nakon uspješne karting karijere, postao prvak Hrvatske na brdskim utrkama za 2020. godinu u klasi E1-14. Samim tim je i najmlađi prvak Hrvatske do sada u automobilizmu (karting disciplina se ne računa).
Nedavno je prvi put nastupio i na utrci za PH u Mađarskoj na Hungaroringu, te je u grupi i klasi ostvario dominantnu pobjedu u iznimno teškim i kišovitim uvjetima. Dodatno, u suhim uvjetima je osvojio 2. mjesto, prošavši cilj odmah iza dvostrukog prvaka grupe i klase.
Druga zvijezda, 40-godišnji Frane, brdske utrke je počeo voziti 2018. godine te je odmah te i sljedeće godine postao dvostruki prvak Hrvatske na brdu u klasi P2.
Godinu poslije, počinje voziti kružne utrke i odmah dominira te osvaja Prvenstvo Hrvatske u grupi i klasi (3 pobjede od 4 utrke), a 2020. godine ponovno postaje državni prvak (5 pobjeda od 6 utrka) i samim time iduće godine ide u borbu za Zlatnu kacigu, najveće priznanje Hrvatskog auto i karting saveza. Dodatna zanimljivost je da je Frane i glazbeno talentiran te je jedan od istaknutijih članova klape "Rišpet".
Nadmetanje u Mađarskoj
Bilić također dodaje i da su, osim Frane i Karla, registrirani vozači kluba Ćiro Utrobičić, inače Karlov otac, Josko Pletikosić i Bogdan Utrobičić, a od kartingaša tu je Lana Utrobičić, Karlova sestra. Posljednja utrka nedavno je održana u Mađarskoj i prvi put na kružnim stazama je sudjelovao Karlo, a prije toga je Frane u četiri utrke osvojio prvo mjesto, isto u grupi.
U prvoj utrci u Mađarskoj Frane je bio prvi, a Karlo drugi u svojoj grupi, dok je u drugoj posljednjoj ovosezonskoj utrci, Karlo bio pobjednik grupe, a Frane je osvojio drugo mjesto. U generalnom poretku posljednje grupe, Karlo je zauzeo 8. mjesto, ostavivši iza sebe sve vozače grupe 2 i pojedine vozače grupe 3.
– Zahvaljujući njihovim postignutim rezultatima, Autoklub Makarska je na posljednje dvije ovosezonske utrke osvojio dva treća mjesta i Odbor za autosportove hrvatskog karting saveza je proglasio privremene rezultate za ovu natjecateljsku godinu u disciplini krug i brdo, te je Frane prvak Hrvatske drugi put za redom u disciplini krug, dok je Autoklub Makarska između 18 klubova dospio na 3. mjesto u Hrvatskoj – kaže Bilić.
U sljedećoj sezoni makarski klub će pokušati pojačati tim, posebno u kartingu, te će organizirati brdske autoutrke na dionici od Makarske do kraja Gornjih Tučepi dugoj 4 kilometra i 400 metara.