StoryEditor
ObalaLETEĆA INSPEKCIJA

Istražili smo kako teku radovi na cesti Vrgorac - Makarska kroz ljuti krš: ‘Nećemo više strepiti da se brdo ne strovali na cestu‘

Piše i snimio Matko Begović
24. veljače 2021. - 13:49
Izbori 2021
Asfalt je već položenMatko Begović/Makarska kronika

Kada su sredinom listopada prošle godine započeli radovi na izvanrednom održavanju državne ceste (DC-512) Vrgorac – Makarska, na dionici od Donje Gore do Ravče u dužini od 15 kilometara, nije se moglo ni naslutiti kolikom će brzinom i intenzitetom nositelj posla, tvrtka "Strabag", izvoditi radove.

A sve je počelo nakon dvije godine čekanja, i to od same ideje i inicijative gradova Vrgorca i Makarske, te općina Tučepi i Podgora, pa su izvođač "Strabag", odnosno njegova splitska podružnica i dubrovačka tvrtka "Trames", koja je zadužena za nadzor, uvedeni u zahtjevan posao koji se radi po projektu zagrebačke tvrtke "Mobilita Evolva".

image
Fotografija dovoljno govori - nije lako probijati se kroz krš
Matko Begović/Makarska kronika

'Sendvič' sistem

Projektom je predviđena sanacija kolnika, i to ''sendvič'' sistemom izvan naseljenog mjesta, a u naseljima se uklanja postojeća kolnička konstrukcija te se izvodi nova, dok će se kroz naseljena mjesta dograditi nogostup na lokacijama na kojima ga nema, kako bi u konačnosti mještani imali nogostup u cijeloj duljini naselja, te se započinje i s uređenjem autobusnih ugibališta sukladno zakonskoj regulativi. Prilikom radova, oborinske vode će se disponirati kroz postojeće propuste, a kroz naseljena mjesta gradit će se zatvoreni sustav odvodnje. Radovima na dionici ceste Donja Gora - Ravča obuhvaćeno je i proširenje pokosa kako bi sudionici u prometu bili osigurani od eventualnih odrona.

Prema informacijama iz Hrvatskih cesta, radovi će potrajati godinu dana, a ugovorena vrijednost im je 36 milijuna kuna (bez PDV-a), kako smo izvijestili u Makarskoj kronici nakon početka sanacije izuzetno prometne ceste iznimno bitne lokalnom stanovništvu, a posebno u turističkoj sezoni. Radovi se, kao što smo pisali, provode zatvaranjem jednog prometnog traka, uz semaforsku regulaciju na više lokacija kako bi se osiguralo kontinuirano prometovanje ovom državnom cestom. Zahvat se provodi na ukupnoj duljini od 15 kilometara, s time da se preskaču već sanirane dionice.

image
Strabagova baza u Dugim Njivama
Matko Begović/Makarska kronika

Četiri mjeseca nakon početka izvanrednog održavanja opet smo izišli na teren uvjeriti se kako radovi napreduju. Osim što se cesta na mnogim dijelovima proširila, opasni zavoji su smanjeni na minimum, te će prometnica nakon okončanja radova biti puno sigurnija za sve sudionike u prometu. Neće se više morati voziti s glavom u torbi, kako su se često slikovito znali požaliti mnogi vozači koji su bili prisiljeni koristiti se ovom prometnicom.

Bez zastoja

Unatoč opsežnim radovima, cesta je uz privremenu regulaciju prometa bila dostupna svakodnevno za one koji su je morali koristiti, izuzev nekoliko dana kada je dionica od Donje Gore do skretanja za Kozicu bila potpuno zatvorena zbog asfaltiranja i kada su se koristili predviđeni alternativni prometni pravci.

image
Pikamir buši tvrdi krš
Matko Begović/Makarska kronika

Iako dionica od Donje Gore do skretanja za Kozicu nije u potpunosti završena, vožnja po novom asfaltu bila je ugodna, kako smo se uvjerili, kao da smo na pisti ili na autocesti, jednostavno osjeti se velika razlika u samoj vožnji, kao i u sigurnosti u odnosu na ranije stanje. Trenutačno se najveći radovi izvode na potezu između sela Rudelji i Kljenka, posebice oko Brikve i Dugih Njiva, a baza Strabaga je postavljena u Dugim Njivama. Strabagu na poslu i organizaciji viđenima na terenu sve pohvale, kao i na strpljenju korisnicima ceste koji će za nekoliko mjeseci napokon dobiti prometnicu kakvu zaslužuju i godinama čekaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. travanj 2021 14:54