I u samom HAC-u, kao i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, ugodno su iznenađeni rezultatima o broju prolaska vozila kroz tunel. Ministar Hajdaš Dončić, koji je bio čvrst u odluci da visina tunelarine bude 20 kuna u jednom smjeru, izjavio je kako će se tek završetkom turističke sezone, a posebno krajem godine vidjeti prvi pravi podaci o rentabilnosti Tunela “Sveti Ilija”, ne zaboravivši naglasiti da je taj objekt državu stajao oko pola milijarde kuna.
Najčešći korisnici
Inače, tunelom se najviše koriste upravo stanovnici Imotske krajine, kao i susjedne Bosne i Hercegovine, jer im je to i najkraći i najbrži izlaz na more, ali i građani Makarskog primorja i srednjodalmatinskih otoka, kojima je to najsigurniji izlaz na autocestu Zagreb-Vrgorac.
Sada se već i kalkulira da bi bez obzira na skori završetak turističke sezone tunelom do kraja godine moglo proći više od 600 tisuća vozila, a time bi i HAC uprihodio novac dovoljan za godišnje servisiranje tunela.
Svakako su spomenuti podaci još jedan prilog tvrdnji kako je izgradnja tunela posve opravdana. Ipak, njegovi pravi učinci vidjeti će se u budućnosti, jer treba opravdati i svoju razvojnu komponentu, kako za cijelu Imotsku krajinu tako i za Makarsko primorje.
Državna investicija
- Podaci o broju vozila koji prometuju tunelom samo su potvrda naše tvrdnje kako je taj objekt najznačajnija državna investicija u povijesti Imotske krajine.To još jednom stavlja na ispit odgovorne u ministarstvu da razmisle o ukidanju, ili u najgorem slučaju o znatnom smanjenu tunelarine, jer i sada tvrdim da će tunel već sljedeće godine početi dovoditi potencijalne investitore ne samo na područje moje općine već i cijele Imotske krajine. Smanjenjem tunelarine njih će se više privući da ulažu u izgradnju proizvodno-uslužnih objekata, a samim time otvara se mogućnost i otvaranja novih radnih mjesta, što je pitanje svih pitanja Imotske krajine - izjavio nam je načelnik općine Zagvozd Miroslav Gaće, jedan od glavnih zagovornika besplatnog prolaza kroz Tunel “Sveti Ilija”.