U posljednjih nekoliko godina stekli smo dojam da je jedna od najvažnijih stari koju “svaki proizvođač mora napraviti” promjena loga marke. Gotovo sve relevantne marke redizajnirale su svoje logotipove, a neki poput Kie, Dacie ili Peugeota su ih i potpuno promijenili.
Trend koji prevladava je uglavnom prelazak s elegantnih 3D oblika na sirovije i jednostavnije 2D oblike, a sve, navodno, kako bi se naglasila digitalizacija i ekološka usmjerenost. I tako dok auto postaju sve kompliciraniji i teži, na njihovim “nosevima” se ističu sve jednostavnije minimalističke “light” varijante logotipova. Iznimke poput Porschea su vrlo rijetke. U nastavku vam donosimo popis svih marki koje su u posljednjih nekoliko godina promijenile svoje logotipove s pripadajućim slikama, piše autoklub.hr.
Aston Martin (2022.)
Kultna krila Aston Martina nisu se puno promijenila otkako su debitirala ranih 1930-ih. Za 2022. tvrtka je redizajnirala svoj logo s manje linija i izraženijim natpisom "Aston Martin".
Audi (2022.)
Audi nije odlutao daleko od svojih korijena s ovim najnovijim izgledom. Tvrtka je krenula za 2D trendom i izbacila uzdignute rubove svog legendarnog logotipa isprepletenih prstenova koji je izvorno debitirao 1969. i dobio srebrni redizajn 2005. godine.
BMW (2021.)
BMW-ov okrugli logo nije se puno promijenio od svog predstavljanja 1917. Novi izgled slijedi temu uobičajenu na ovom popisu: 2D. Novi logo ima minimalistički izgled s manje elemenata. Crna i plava boja također su nestale.
Bugatti (2022.)
Bugatti je krenuo ultraminimalističkim putem sa svojim redizajnom logotipa 2022. Klasični crveni oval je nestao, a na njegovom je mjestu jednostavan, suptilan novi Bugattijev natpis. Do sada, međutim, novi logo nije debitirao na nekom autu te je više za korporativnu upotrebu.
Buick (2022.)
Buickov novi logotip je jedan od rijetkih koji je zadržao 3D konture ali je zato potpuno promijenjen. Novi izgled tri štita uklanja iz kruga, postavljajući ih uredno jednog pored drugog.
Cadillac (2021.)
Cadillacov logo je izgubio svoje crvene, plave i zlatne umetke na račun jednostavnog 2D crno-bijelog motiva. Cjelokupni oblik nije se promijenio.
Fiat (2020.)
Fiat je pojednostavio svoj logotip u 2020., zamijenivši okruglu značku nakon 20 godina jednostavnim natpisom. Novi Fiat 500 je bio prvi model u Europi koji je dobio ovaj logo.
Citroën (2016.)
Citroen je pojednostavio svoj logo mnogo prije od ostalih. Dvostruki chevron sada je 2D oštrih linija i smješten unutar ovalne značke koja asocira na originalni Citroenov logo iz 1919. godine. Ipak, ovaj logo vidjet ćete samo na internetskoj stranici i u brošurama Citroëna, na autima se još koristi klasični dvostruki Chevron.
Dacia (2012.)
Tipičan primjer za modernu promjenu loga. Dacia je odustala od svojeg stiliziranog štita koji je uveden 2008 i zamijenila ga s dva stilizirana slova DC. Moramo priznati da s novim logom modeli Dacie izgledaju nekako - modernije.
General Motors (2021.)
GM je ažurirao svoj logotip 2021., uklonivši oštre rubove i plavu boju iz loga. Rubovi svjetlije plave boje trebaju predstavljati "čisto nebo" dok tvrtka nastavlja s pomakom prema električnim vozilima.
Infiniti (2023.)
Infiniti nije učinio mnogo na svom logotipu, no on sada ipak izgleda dosta drugačije. Logo ima širi otvor u podnožju i uže linije koje sada više podsjećaju na cestu. Infiniti kaže da novi izgled "vizualno naglašava horizont".
Kia (2021.)
Kia je imala jedan od kontroverznijih redizajna. Tvrtka je odbacila svoj dugogodišnji ovalni identitet i postavila ultra-elegantni novi logo. Ali nedostatak razmaka između "I" i "A" u "KIA" još uvijek tjera neke ljude na internetu da se pitaju koja je to marka "KN"?
Lancia (2022.)
Lancia, talijanski proizvođač automobila nekoć poznat po kultnim reli automobilima poput Delta Integrale stalno najavljuje svoj veliki povratak. Novi konceptni automobil sa svježim Lancia logom debitirao je krajem prošle godine, uvodeći u električnu eru marke. Suprotno trendovima logo je ostao 3D.
Mini (2015.)
Mini je bio jedan od prvih brendova koji je uklonio 3D oblik na račun jednostavnog 2D dizajna. Povijesni logotip s krilima izgubio je svoje srebrnaste rubove i i postao minimalistički.
Nissan (2021.)
Nekadašnji Nissanov logo zapeo je u 90-ima s tvrdim zakošenim rubovima i sjajnom srebrnom završnom obradom. Nova verzija je po uzoru na većinu konkurenata - jednostavni 2D u crnoj boji.
Opel (2023.)
Samo šest godina nakon što je predstavio novi jednostavniji 2D logo Opel ga opet mijenja. Logotip munje - ili "Blitz" na njemačkom - ima novi izgled koji označava početak električne tranzicije proizvođača automobila. Tvrtka želi postati potpuno električna marka u Europi do 2028. godine. Logo je još tanji, a munja je prvi puta u dva dijela. Prva Opel vozila koja će nositi ovaj pojednostavljeni novi logo pojavit će se 2024.
Peugeot (2021.)
Peugeot je jedna od iznimki na ovom popisu. On nije pojednostavio logo već ga potpuno promijenio. Umjesto cijelog lava sada je tu njegova glava na štitu. Iako logo realno nije pojednostavljen on slijedi 2D trend u auto industriji.
Porsche (2023.)
Porsche je svoj redizajn napravio po principu "ako nije pokvareno, ne popravljaj". Klasični grb ostaje, ali sada ima izraženiji natpis, nove okomite letvice nalik na saće i manje izbočina na brončanim elementima. I konj izgleda malo ljepše.
Renault (2021.)
Renault je maksimalno pojednostavnio svoj logo. Umjesto 3D oblika sada su tu dvije linije koje stvaraju tradicionalni oblik.
Volkswagen (2019.)
Volkswagenov legendarni okrugli logotip nije se puno promijenio od sredine 1940-ih. Za redizajn 2019. godine VW je pročistio svoj izgled 2D dizajnom i tanjim linijama. Po prvi put u povijesti, "W" se ne povezuje s donjim dijelom vanjskog kruga.
Volvo (2021.)
Volvo je tiho ažurirao svoj logo 2021. i ponovno se odlučio za minimalistički smjer. Logo je ravniji, čistiji i jednostavniji od srebrno plavog logotipa iz sredine iz 2014. Tvrtka je uklonila pravokutno “kućište” za natpis Volvo.