Europska unija razmatra drastično smanjenje visokih carina koje se primjenjuju na BMW i VW modele proizvedene u Kini. Novi električni Mini kompanije BMW i Cupra Tavascan u vlasništvu VW-a se proizvode u tvornicama u Kini i podliježu maksimalnim carinama od 37,6 posto otkako su nova pravila stupila na snagu početkom srpnja.
Međutim, izvor agencije Reuters tvrdi da je Europska komisija spremna skoro prepoloviti ove carine, na 20,8 posto za oba modela. Carine nisu iste za sve - brend BYD, na primjer, za uvoz plaća 17,4 posto jer je surađivao s istragom EU i procijenjeno je da dobiva manje državne pomoći od nekih drugih proizvođača automobila. SAIC, recimo, kažnjen je carinom od 37,6 posto jer nije surađivao.
Istraga se, međutim, nije bavila baš svakim automobilom proizvedenim u Kini i uvezenim u Europu, a oni koji nisu bili obuhvaćeni, poput Minija i Tavascana, automatski su dobili najstrožu kaznu. Reuters tvrdi da je EU spremna ponovno klasificirati BMW i VW kao "kooperativne strane" i smanjiti njihove carine na 20,8 posto. Kako su došli do te brojke još nije jasno, ali ako ova procjena ostane, činjenica je da će BYD i dalje imati niže carine, sugerira da i BMW i VW do neke granice dobivaju financijsku pomoć od kineske države.
Izvještaj Komisije objavljen ranije ovog mjeseca objašnjava da je državna pomoć dolazila u različitim oblicima, uključujući jeftine kredite, sniženo zemljište i subvencionirane baterije. Ironično, BMW je jedan od njemačkih brendova koji su se protivili carinama, prije svega jer bi Kina mogla uzvratiti, čineći unosan izvoz iz Europe u tu zemlju daleko manje profitabilnim.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....