StoryEditorOCM
Auto-motoofenziva na tržište

Francuski ‘nalet vjetra’ kao ulaznica u D segment: Renault predstavio novi Rafale dinamičan SUV coupé

21. srpnja 2023. - 11:00

Uspjesi Meganea E-Tech electric, Meganea Conquest i Australa ubrzali su ponovno osvajanje C segmenta, a time i ostvarivanje jednog od glavnih ciljeva Renaultove strategije Renaultion. Francuska marka svoju ofenzivu sada širi i na D-segment.

Za početak je obnovila obiteljski automobil Espace, a sada je predstavljen potpuno nov i odvažan model Rafale. Nakon što je Renault obnovio čitavu paletu tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektroničku opremu, Rafale je nova perjanica ponude. Francuska riječ “rafale” aeronautički je pojam koji označava iznenadan nalet vjetra.

Novi Renault Rafale sazdan je na najnovijoj generaciji Alijansine platforme CMF-CD. Kako bi se novi model razlikovao od svega što smo dosad mogli vidjeti na tržištu, dizajneri su osmislili originalnu, odvažnu karoseriju. Taj je pristup rezultirao razvojem novog vizualnog izraza koji utjelovljuje identitet marke i zrači slobodom, snagom i spontanošću. Blago povišena karoserija, konstruirana po uzoru na fastbackove i zaštićena sjajno crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV coupéova.

image
Renault

Sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced značajno poboljšava upravljivost pri manjim brzinama te okretnost i dinamičnost pri srednjim i većim brzinama. U usporedbi s Australom i novim Espaceom, također opremljenima multi-link stražnjim ovjesom i sustavom 4CONTROL Advanced, novi Rafale uključuje i tehnologiju nadzora kretanja vozila VMC 2 – unaprijeđeni elektronički sustav koji upravlja stražnjim kotačima te preciznije predviđa gubitak prianjanja. Zahvaljujući njemu, vozači mogu lakše i brže svladati zavoje te znati da će svi kotači biti u optimalnom položaju na neravnim i oštećenim cestama.

Rafale stiže na tržište s potpuno hibridnim benzinskim motorom E-Tech od 200 KS, kombiniranim s automatskim dog-clutch mjenjačem s više načina rada. Taj je motor snažan, štedljiv, automatski i samopunjiv! Nudi najbolji omjer učinkovitosti i potrošnje na tržištu (4,7 l/100 km i 105 g CO2 po kilometru – homologacija u tijeku) te doseg zbog kojeg ćete odmah poželjeti sjesti za upravljač i krenuti na put (do 1100 km). Kako bi iskustvo vožnje svaki put bilo optimalno, na raspolaganju su vam postavke sustave MULTI-SENSE uz koje ga možete personalizirati.

Optimizacija različitih postavki hibridnog motora omogućit će mu da razvije do 300 KS. Međutim, glavna će se poboljšanja temeljiti na dvjema tehničkim prilagodbama. Prva se odnosi na dodatni električni motor na stražnjoj osovini koji će izravno pokretati kotače pa će novi SUV coupé imati pogon na sve kotače. S druge strane, motor će biti konstruiran kao plug-in hibrid, što znači da će korisnici moći birati između 100 posto električnog načina rada za svakodnevna putovanja i hibridnog načina rada koji jamči izniman doseg tijekom duljih putovanja, a time i veću bezbrižnost.

image
Renault

Upravljač novog Rafalea, preuzet iz Meganea E-Tech electric i Australa, ponešto je preinačen: kose linije Renaultova amblema majstorski su urezane u njegovo središte, a sjajno crni umetak je uklonjen. Inačica Esprit Alpine ima i umetak od Alcantare u unutrašnjosti donjeg ruba. Renault je upotrijebio materijale nalik umjetnoj koži, time je marka još jednom potvrdila namjeru da do 2024. prestane upotrebljavati kožnate materijala u svojim vozilima.

Digitalna instrumentna ploča OpenR, predstavljena u Meganeu E-Tech electric i zatim u nešto drugačijoj izvedbi u Australu i novom Espaceu, sastoji se od dvostrukog zaslona u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni vodoravni TFT zaslon instrumentne ploče površine 321 cm² (1920 x 720 piksela, vodoravni format) te 12-inčni okomiti dodirni zaslon na središnjoj konzoli, površine 453 cm² (1250 x 1562 piksela, okomiti format). Dvostruki zaslon OpenR postavljen je tako da bude lako vidljiv i nadohvat ruke pa vozač ne mora skretati pogled s ceste. Upotreba navigacije poboljšana je zahvaljujući opsežno provjerenom i ispitanom Googleovu ekosustavu koji spada među vodeće na tržištu. Potpuno novo vizualno sučelje usklađeno je s jedinstvenim i senzacionalnim izgledom novog Rafalea te pomaže istaknuti njegov karakter i tehnologiju.

Užitak u vožnji možda jest podređen vozaču, ali putovanja su uvijek ugodnija u društvu! Novi Renault Rafale ne zaboravlja na putnike te im u svakom pogledu pruža obilje prostora. Uz međuosovinski razmak od 2,74 m, putnicima na stražnjoj klupi na raspolaganju je ugodnih 302 mm prostora za koljena. Veliki međuosovinski razmak zaslužan je i za dodatan prostor za glave (880 mm) na stražnjoj klupi i to bez utjecaja na siluetu coupéa. Kokpit ima sve što je potrebno da pruži čisti užitak u vožnji, a sam je automobil dizajniran tako da odražava Renaultov DNK i vjerno služi svojim korisnicima.

image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 00:54