Novi Audi A4 Allroad quattro, kao utjelovljenje jedinstvenog koncepta koji kombinira visoku udobnost vožnje s terenskim sposobnostima, premijerno je prikazan na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu.
Zahvaljujući serijskom quattro pogonu na sve kotače i većoj udaljenosti podnice od tla, druga generacija modela A4 Allroad quattro dostojan je partner u avanturističkim izletima izvan asfalta. Udaljenost karoserije od tla, koja je povećana za 23 mm, te veće dimenzije kotača u odnosu na standardnu karavansku verziju Audija A4, zajedno osiguravanju dodatnih 34 mm udaljenosti od tla. Kao alternativa serijskom ovjesu nudi se podesivi ovjes s kontrolom tvrdoće.
Uz pomoć Audi Drive Select sustava vozač može namjestiti tvrdoću ovjesa jednostavnim pritiskom na tipku. Novi A4 allroad quattro uključuje novu inačicu Audi Drive Select sustava s proširenim rasponom funkcija, tako da osim poznatih Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency i Individual načina, vozač može još odabrati i offroad način za vožnju izvan asfalta.
Audi A4 Allorad quattro dugačak je 4750 mm, širok 1842 mm, te visok 1493 mm uz međuosovinski razmak od 2818 milimetara. Usprkos većim dimenzijama, druga generacija Audijevog karavana u gojzericama lakša je u prosjeku 90 kilograma u odnosu na prethodnika, s tim da model s 2.0-litrenim TFSI benincem teži samo 1580 kilograma.
Prtljažnik se otvara 'nožno'
Prtljažnik novog modela A4 Allroad u standardnoj izvedbi nudi 505 litara, a ukupni kapacitet prtljažnog prostora s preklopljenim stražnjim sjedalima i napunjen do krova iznosi 1510 litara. Uz opcijski komforni ključ i električno pokretanim poklopcem prtljažnika, vozač može otvoriti i zatvoriti vrata prtljažnika pokretom noge ispod stražnjeg branika.Novi A4 Allroad može povući prikolicu mase do 2100 kilograma na usponu do osam posto.
Snažni TSFI turbobenzinski i TDI turbodizelski agregati nude bolje performanse uz nižu potrošnju u modelu druge generacije Audija A4 Allroad quattro, koji je prvi put predstavljen 2009. godine. TSFI benzinac i pet TDI agregata imaju raspon snage od 150 do 272 KS, što je 27 „konja“ više u odnosu na prethodni model.
Osim toga, kod turbodizelaša sa 190 KS emisija CO2 je smanjena 21 g/km, a svi motori zadovoljavaju normu Euro 6. Novorazvijeni 2.0-litreni TFSI benzinac istiskuje 252 KS uz okretni moment od 370 Nm između 1600 i 4500 „điri“. U kombinaciji sa 7-stupanjskim S-Tronic mjenjačem, ovaj Audi ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,1 sekundu uz maksimalnu brzinu od 246 km/h.
Prodaja starta na proljeće
Za početak prodaje koja starta na proljeće, Audi će ponuditi 2.0-litreni TDI turbodizelaš s dvije izlazne snage. Slabiji razvija 163 KS uz okretni moment od 400 Nm, dok snažniji istiskuje 190 KS uz isti okretni moment. Obje izvedbe u kombinaciji sa 7-stupanjskim S-Tronicom troše u prosjeku 4,9 l/100 km.Nakon početka prodaje gama motora će se širiti, a jedan od agregata će biti 2.0-litreni TDI sa 150 KS i okretnim momentom od 320 Nm. Proizvođač s logom četiri prstena u ponudi će imati i dvije izvedbe 3.0-litrenog TDI turbodizelaša snage 218 i 272 KS uz okretni moment od 400, odnosno 600 Nm.
U novom A4 Allroad quattro pogon na sve kotače dio je standardne opreme, a ovisno o motoru postoji mogućnost odabira ručnog 6-stupanjskog, 7-stupanjskog S-Tronica i 8-stupanjskog Tiptronic mjenjača. Novi S-Tronic s dvostrukom spojkom serijski dolazi uz motore 2.0 TFSI i 3.0 TDI snage 218 KS.
ZDRAVKO JURIČKO